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事業案内

pepperアプリ開発

PEPPER APP DEVELOPMENT

人型ロボットが生み出す
エンターテインメントを開発

Developing Entertainment that Utilizes a Humanoid Robot

弊社では、社内のプログラミング技術を活かし、Pepper(ペッパー)を使ったアプリケーションの企画・開発も行っております。弊社でも受付や広報を担当するPepperですが、家庭や病院、学校、役所など活躍の場はどんな場所にもあり、その可能性は無限大だと考えています。
Pepperを使った展示会やイベントの運用など、人型ロボットが生み出すエンターテインメントのサービスを、私達と一緒に創り出しませんか。レンタルや販売も承っておりますので、ご要望をお聞かせください。

At Fabric Arts, we use our in-house programming technology to plan and develop applications using Pepper. Pepper handles our reception and public relations duties. There are endless possibilities for using Pepper in a wide variety of environments, such as at home and in hospitals, schools, and government offices.
We invite you to join us in developing entertainment services that utilize a humanoid robot, such as using Pepper at exhibitions and other events. Please feel free to inquire about rental and sales options.

顔認識機能を活用した受付システムをはじめ、教育現場・医療福祉現場・イベント会場などで活躍するpepperアプリを、ご要望に応じて開発いたします。

According to your request, we would develop Pepper applications, commencing with a counter reception system using face authentication one, which works on the occasion of chalkface, medical welfare, event venue etc..

pepperによる社内受付システム / In-House Reception System Using Pepper

弊社ではPepperがお客様をお招きします。来客の取り次ぎをPepperが代わりに行ってくれるよう、顔認識システムを利用した受付アプリを構築。お客様をお待たせすることなく、担当者へ取り次ぎます。

Pepper welcomes customers to Fabric Arts. We have built a reception application with a facial recognition system that allows Pepper to greet customers. This system allows Pepper to direct our customers to the correct department, so they do not need to wait.

受付システムの流れ

Reception System Flow

  1. ①お客様お迎え - Greeting the customer -
    来客を感知するとPepperがおしゃべりを始めます。始めてのお客様には会社名やお名前をお伺いし、Pepperがお客様の情報と顔を登録します。登録情報は、受付スタッフや担当者のパソコンにデータ送信します。 Pepper begins talking when a customer is detected. For a first-time customer, Pepper asks for their name and company name, and registers this information along with the customer's face. This registered information is then sent to the computers for the reception staff and the person in charge.
  2. ②顔認識 - Using the facial recognition system -
    2度目以降の来客の際にはPepperの顔認識システムが働き、蓄積したデータの中から瞬時にお客様情報を読み込み担当者へ繋ぎます。 For a returning customer, Pepper's facial recognition system immediately retrieves the customer's information from the database and contacts the person in charge.
  3. ③担当者呼出し - Contacting the person in charge -
    パソコンで受けた担当者がPepperにメッセージを返信すると、その内容をPepperが代わりにお話しします。「いつもお世話になっております。少々お待ちいただけますでしょうか」「すぐに参りますので、会議室に入ってお待ちくださいませ」。担当者が来るまで、Pepperとの会話をお楽しみください。 The person in charge responds to Pepper, who then relays the message to the customer. "Thank you for your continued patronage. Please wait just a moment."
    "Our representative will be with you shortly. Please make yourself comfortable in the conference room." You can enjoy a conversation with Pepper while waiting for the person in charge to arrive.
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担当 谷本/営業時間 9 : 00~18 : 00/定休日 土・日・祝日
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